2011. május 21., szombat

péntek, IR kontroll

Péntek reggel a Centrumlabban indult a nap... IR kontrollra mentem, mert jövő héten vinnem kell Tűű dokihoz, hogy lássuk, hogy hatott az elmúlt közel 2 hónapban a Merckformin XR, a diéta és a mozgás.
Pocsék ez a cukros víz továbbra is.
Egyre nehezebben tudom legyűrni és egyre rémesebb az émelygés ami kíséri.

Míg ott üldögéltem 2-2,5 órán át, néhány hasznos infóval gazdagodtam! Tehát aki cukor terhelésre megy, annak néhány tanács:
A cukrot 3dl vízben kell feloldani!!! (nekem eddig 2 dl-t mondtak, de állítólag ez nem volt jó!!!)
Citromot facsarni nem szabad hozzá, mert megváltoztatja a felszívódást!!!
Ha rosszul van az ember, akkor sem szabad ledőlni, mert fekve máshogyan dolgozza fel a szervezet a cukrot, mint ülve!!!
A terhelés teljes időtartama alatt kb egy helyben kell üldögélni, az ad legoptimálisabb eredményt!!!

Nagy változásokról számolhatok be a laborral kapcsolatosan!!! A terhelés után 4 órával már a postafiókomban volt az eredmény!!!! :)
Pusztán ez volt benne a jó, mert az értékek sokkal de sokkal rosszabbak lettek :(

TSH: 1,65 ez szuper...már a múltkori 1,77 sem volt rossz, de még ezt is sikerült felül - azaz alul - múlnom :)

glükóz 0 perc            3,9
glükóz 60 perc          7,0
glükóz 120 perc        6,3
inzulin 0 perc            4,0
inzulin 60 perc         52,0
inzulin 120 perc        39,2

Tűű doki már az első alkalommal azt mondta, hogy borítékolja, hogy a Merck mellett is romlani fog majd az IR-em és kell egy másik gyogyó is.... sajna bejött neki :(
Sebaj...pénteken megyek majd hozzá reggel, akkor megnézi, és gondolom felírja a csodaszert, ami végleg helyre tesz :)
Továbbra is pozitívan látom a helyzetet... tegnap mondjuk kicsit letört a tény, hogy kínlódok a diétával és nem javult, hanem romlott minden érték, erre este rábuliztunk kicsit a szomszédokkal, és el is szállt a szomorúság :)

Anyunak is megcsináltattuk a terhelést, neki 100%-osan jó lett minden. Legalább kiderült, hogy nincs örökölt alapja a dolognak! :)

3 megjegyzés:

  1. Kedves Eszter!
    Már régóta olvasom a blogodat, hihetetlen mi mindenen mentetek keresztül. Nagyon becsülöm a kitartásotokat:)
    Mi is lombik programra készülünk, két méhenkívüli terhesség miatt + nekem is IR-em van. Én is Tűű dokihoz járok a Mensmentisbe.
    Azt szeretném Tőled megkérdezni, hogy pár mondatban összegeznéd-e nekem, hogy milyen vizsgálatokon vagy túl, már ami ez elmúlt pár hónapot illeti. Nekünk még 3 hónap, mire talán kezdhetjük a lombikot, de akkor lehet, hogy én is megcsináltatnék 1-2 vizsgálatot. (Pl.: a nőgyógyásznál milyen vizsgálatokat csináltak?)
    Persze csak akkor, ha nem sok idő. Én is végigbogarászom a blogot, ha kell:)
    Előre is nagyon szépen köszönöm, nagyon drukkolok Nektek a következő lombikhoz, üdv: Rita

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Húúú, valószínűleg nem jut eszembe minden így hirtelen, de igyekszem a lényegi dolgokat leírni:
    nőgyógyásznál: D vitamin és B vitamin meghatározás, rákszűrés, chlamydia, mycoplasma, ureaplasma, ...
    Ezeket vérből és kenetből is nézettem!
    Genetikai kivizsgálás: kromoszómavizsg, genotipus, y kromoszóma, leiden gén, ...
    Immunológia: autoimmun panel, lupus, chlamydia, epstein-barr vírus, mononucleosys, helikobakter, ...
    Hematológia: kismillió fertőző, örökletes betegséget nézettünk. Megbeszéltem a dokival hogy mi járatban vagyunk, elmondtam neki a múltunkat, és mindent nézett ami csak számításba jöhet...bárányhimlő, herpes simplex, rubeola, ... mindenféle. Persze vittem egy alap listát is hozzá, amiket kértem tőle alapból.
    Mammográfia vagy mell ultrahang
    fogászat!!!! bölcsességfogak, ínygyulladás,...
    urológia, andrológia

    így elsőre ennyi jut eszembe!
    De ha van kérdésed, szívesen válaszolok!

    Sok sikert Nektek! :)
    Eszter

    VálaszTörlés
  3. Szia!

    Húúú, köszi, hogy leírtad, nem is tudom hogy bírtátok. Jó lenne nekünk is ennyi helyre lemenni. Azt hiszem első ízben csak a nőgyógyászos dolgokat csináltatom meg:)
    Tényleg ezekért a vizsgálatokért fizetni kellett mindenhol?
    Olvastam, hogy a nőgyógyászod nagyon alapos és kedves. Szerinted érdemes hozzá bejelentkezni? Szeretem a mostani nőgyógyomat, de szerintem nem olyan alapos, mint a tiéd.
    Még egy kérdés: A gynevac-ot mi is beadatnánk. Ehhez szerinted fontos, hogy az általad említett leletek negatívak legyenek?

    Köszi, lehet, hogy még majd kérdezek, ha nem baj:) Rita

    VálaszTörlés