2011. május 7., szombat

csütörtök, fogászat

Eljutottam a fogorvosig is...
Azért halogatom már egy hónapja a dolgot, de Anyunak időpontja volt, elkísértem, és a doktornő belekukkantott a számba, hogy felmérje a terepet és ennek ismeretében megbeszéljünk egy időpontot.
A bölcsességfogam mikor jönne ki, ha nem most?!?!
A csudának sem hiányzott, pláne, hogy tudjuk, hogy az esetek nagy százalékában a bölcsességfog gócpontnak minősül.
Kb 3-4-5 éve ott volt a hegye az ínyemen, de nem indult kifelé. Most félig kijött már a jobb oldalon, de most megint megállt.
Már mikor észleltem, hogy kifelé törekszik, sejtettem, hogy ennek "nem lesz jó vége"! Na, sikerült bevonzani! ...ki kell húzni :(
A fogorvostól úgy rettegek, hogy azt elmondani nem tudom. Valószínűleg az a fő oka ennek, hogy még soha nem csinált velem semmit.
Évente belenézett a számba, átvizsgálta a fogaimat, majd közölte, hogy szuper minden és egy év múlva ismét találkozunk.
De szokás szerint nem aprózom el az első beavatkozást... :(
A doktornő elmondta, hogy hogyan fogja kiszedni a foga(i)mat. Rémesen hangzott...
Mivel csütörtökön délután bizonyossá vált, hogy nem vagyok terhes, péntek reggel a fogászati röntgenen kezdtem a napot. Mókás dolog ez a panoráma röntgen :)
Hála Istennek, relatív kicsi és szög egyenes gyökerei vannak, nem kacskaringóznak, nem "gubancolódott" bele a mellette lévőbe, ... Állítólag könnyen kijön majd!
A "probléma" az, hogy felül a másik oldalon is ott van a bölcsesség fog, csak az még nem jött ki, viszont cserébe keresztbe fekszik... így azt is ki kell varázsolni az ínyemből :(
A bal oldalival az a baj, hogy ott fetreng keresztbe az ínyemben, a jobb oldalival az a gond, hogy nincs sorban és ha még jobban elindulna kifelé, akkor a szájpadlásomba akarna befúródni. Ez annyira pocsékul hangzik, hogy tuti nem úszom meg ezt a tortúrát :(
A fogorvosunk, Dr Kovács Györgyi nagyon jófej, körültekintő és figyelmes. Elmondtam neki, hogy miért hagytam ki 1 évet náluk, és mi történt velünk azóta, illetve mi áll még előttünk. Azonnal elkezdte mondani a statisztikákat, és a jó tanácsokat, hogy a bacimentes, gondtalan fogakért mit tehetek majd pocakosság alatt! Azonnal a lelkemre kötötte, hogy a terhesség kezdetétől kb 2-3 havonta mennem kell kontrollra. Ezt főleg az indokolja, hogy mivel a szívbillentyűm működése nem tökéletes, folyamatosan antibiotikumot kell kapnom, amint bármilyen véres beavatkozáson esek át. Nagyon naprakész volt a lombik programok és a fogászat összefüggéseiben. Igyekszik mindent megtenni, hogy minimalizáljuk a komplikációk, koraszülés lehetőségeit, aminek van amikor fogászati háttere van!
Félek ettől a foghúzástól, pláne, hogy szikével neki fog esni az ínyemnek, hogy kibányássza a fogakat... de annyian túlélték már a fogorvosi kezeléseket a világon, hogy nyilván nekem is sikerülni fog majd :) Szeretnék mihamarabb túlesni rajta!
Csak az lebeg a szemem előtt, hogy a leendő Picurkáinkért teszem! És ők mindent megérnek!!! :)

3 megjegyzés:

  1. Tudom mit érezhetsz a fogorvos hallatán.A mostani lombik előtt úgy voltam vele mindenféleképp megcsináltatom a fogaim.(régi tömések cseréje)
    Januárban nekiláttam fogorvost keresni,merthogy én szinte 99% hogy elájulok a fogorvosnál.Így olyat kerestem ahol altatásban megcsinálják. Szegeden találtam egy rendes dokit. Március elején 2 óra alatt kicserélte az összes amalgán tömésem. Így április 4.én úgy kaptam vissza a pocimba a picurkáim,hogy minden rendben volt a fogaimmal. Nekem mind a 4 bölcsesség fogam kinn van,de arra azt mondta a doki nincs velük semmi gond,nem bántja őket.
    Gondolok rád,hogy,ha te mész akkor gyorsan sikerüljön a fogorvosnál minden.

    VálaszTörlés
  2. Nekem még az iskolafogászat miatt rémképeim voltak a fogorvosról, évekig a közelükbe sem mentem, aztán muszáj voltam, mert fájt és kedves/rendes dokit találtam és az injekciós fájdalomcsillapítás nagy vívmányát, azóta már a fogdoki sem gond.
    Sőt, pár éve, az én egyik felső bölcsesség fogam is a fogorvosi fogó alatt végezte (elkezdett újra nőni és sebesre nyomta az alsó ínyem) és még azt hittem, hogy a doki neki sem látott, mikor már rég kint volt a kis bűnös.
    A szájsebészkedős rész már rosszabbul hangzik, de annyi minden áll már mögötted, hogy meg sem kottyanhat! Azért mennek a drukkok,hogy könnyen, gyorsan, minél kevesebb fájdalom árán megválj tőlük!!!

    VálaszTörlés
  3. Sziasztok,
    Ki a szegedi fogorvos, aki Ágica amalgám töméseit altatásban cserélte.
    Köszi........Ibi

    VálaszTörlés